Szanowni Państwo, Poniżej przedstawiamy Państwu Warunki Zakupów oraz Sprzedaży Wyrobów i Usług, oferowane przez FAM – Technika Sp. z o.o.
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY WYROBÓW I USŁUG OFEROWANYCH PRZEZ FAM – TECHNIKA ODLEWNICZA W CHEŁMNIE, UL. POLNA 8 , ZWANEJ DALEJ FAM – TO,
1. Sprzedaż Wyrobów i usług FAM - TO realizuje po otrzymaniu pisemnego zamówienia od KUPUJĄCEGO.
2. Zamówienia winny być składane przez KUPUJACEGO z termin co najmniej:
1) dla WYROBÓW STANDARDOWYCH – z 14 dniowym wyprzedzeniem,
2) dla WYROBÓW NIESTANDARDOWYCH – z 21 dniowym wyprzedzeniem
Krótsze terminy realizacji są możliwe w przypadku posiadania przez FAM - TO zamówionego towaru w magazynie.
3. Minimalne zamówienie dla WYROBÓW:
1) STANDARDOWYCH: opakowanie zbiorcze np. klamki okienne 20 szt., klamki drzwiowe 20 szt.
2) NIESTANDARDOWYCH: 500 szt. dla klamek okiennych, 40 szt. dla klamek drzwiowych.
4. Przy składaniu pierwszego zamówienia KUPUJĄCY winien przesłać następujące dane o swojej firmie:
- aktualny wypis z KRS lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej,
- zaświadczenie o nadaniu NIP,
- zaświadczenie o numerze REGON,
- a następnie raz w roku i każdorazowo na żądanie FAM - TO winien przesłać aktualny wypis z KRS lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej.
5. Po otrzymaniu pisemnego zamówienia FAM - TO winien w ciągu 3 dni roboczych potwierdzić KUPUJĄCEMU przyjęcie zamówienia do realizacji. W potwierdzeniu przyjęcia zamówienia FAM - TO określi warunki jego realizacji, a jeśli będą one odmienne od określonych przez KUPUJĄCEGO w zamówieniu, a KUPUJĄCY nie prześle na piśmie swojej rezygnacji z zamówienia w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania potwierdzenia, to sprzedaż nastąpi na warunkach określonych przez FAM - TO w jego potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.
6. FAM - TO zastrzega sobie, że zamówiony towar nie zostanie wydany KUPUJĄCEMU w przypadku wystąpienia zaległości płatniczych KUPUJACEGO w stosunku do FAM - TO.
7. Towar, za który KUPUJĄCY nie uiścił zapłaty, pozostaje własnością FAM - TO.
„Niniejsze zastrzeżenie własności traci moc w odniesieniu do dostaw, z których tytułu FAM - TO dokonała cesji należności na podmiot trzeci, zwłaszcza na rzecz faktora.”
8. W przypadku płatności po odbiorze towaru zapłata winna nastąpić na warunkach i w terminie określonym w fakturze. Za nieterminową zapłatę za towar FAM - TO będzie naliczał KUPUJĄCEMU odsetki w wysokości ustawowej.
9. Złożenie przez KUPUJĄCEGO zamówienia do FAM - TO oznaczać będzie akceptację przez KUPUJĄCEGO tych warunków i będą one obowiązujące do wszystkich transakcji między Stronami.
Objaśnienie:
a. WYROBY STANDARDOWE;
Klamki okienne o długości trzpienia L10, L30, L32, L35, L37, L38,L40 i L45
b. POKRYCIA MALARSKIE STANDARDOWE;
RAL 9016, RAL 8019, RAL 9005, RAL 9010, K10
c. POKRYCIA GALWANICZNE STANDARDOWE;
wg „wzornika kolorów powłok galwanicznych” zamieszczonym w katalogu.
OGÓLNE WARUNKI ZAKUPÓW
Szanowni Państwo,
W ramach współpracy gospodarczej FAM Technika Odlewnicza Sp. z o.o. wymaga, aby wszyscy nasi dostawcy przestrzegali wspólnego kodeksu postępowania zgodnego z najwyższymi standardami etyki biznesowej i osobistej.
Poniższe deklaracje podporządkowujemy strategii Spółki przekładając je na istniejące stosunki z naszymi klientami, dostawcami i otoczeniem firmy oraz przyszłe plany rozwoju czy inne działania.
Celem firmy FAM jest nieprzerwane dążenie do podnoszenia jakości usług i maksymalizowanie zadowolenia klienta, co motywuje nas do wprowadzania ciągłych innowacji oraz kreatywne działanie we wszystkich obszarach firmy.
Każdego z naszych dostawców lub potencjalnych dostawców uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasadami i ich akceptację. Prosimy o podpisanie wymagań i odesłanie ich do nas.
1. Przestrzeganie wszystkich obowiązujących ustaw i przepisów kraju, w którym prowadzona jest działalność
2. Przestrzeganie wymaganych przepisów i wymagań prawnych w krajach klientów.
3. Nie zatrudnianie dzieci poniżej 16 roku życia, za wyjątkiem szkolenia praktycznego, stażu lub podobnych programów zgodnych z przepisami prawa pracy
4. Nie zatrudnianie lub w inny sposób nie angażowanie ludzi wbrew ich woli, nie zobowiązywanie do składania żadnych depozytów, kaucji, itp. w związku z zatrudnieniem.
5. Posiadanie świadomości obowiązujących w FAM wymogów ochrony środowiska, które oparte są na prawie Unii Europejskiej i przepisach krajowych oraz ISO 9001 i IATF 16949:2016, uznanie wymagań i zastosowanie ich. Posiadanie polityki związanej z ochroną środowiska i stosownie zasady zapobiegania zanieczyszczeniom środowiska i powstawania jakiegokolwiek ryzyka.
6. Nie stosowanie bezpośrednio lub pośrednio oferowania, obiecywania, akceptowania ani otrzymywania łapówek, gratyfikacji lub innych nienależnych korzyści w celu uzyskania przewagi w biznesie
7. Uznanie i stosować obowiązujących w FAM zasad dotyczących gościnności, prezentów i wydatków. Gościnność i prezenty nie mogą być oferowane w formie pieniężnej ani jako korzyść osobista. Gościnność i prezenty nie mogą być w żadnym wypadku oferowane ani przyjmowane w ramach ani w związku z ubieganiem się o przetarg, jego oceną lub wyborem oferenta.
8. Nie akceptowanie żadnej dyskryminacji ze względu na narodowość, wiek, płeć, religię lub orientację seksualną. Traktowanie wszystkich osób z godnością i szacunkiem. Prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z Polityką równych szans Unii Europejskiej.
9. Nie uczestniczenie w podejmowaniu, wpływaniu lub próbie wpływania na decyzje, które mogą stanowić podstawę rzeczywistego lub domniemanego konfliktu interesów.
10. Bez uprzedniej zgody uprawnionych osób nie wykorzystywać w żaden sposób chronionej prawem cudzej własności intelektualnej, zwłaszcza zastrzeżonej patentem, wzorem przemysłowym albo znakiem towarowym.
11. Spełnienie wymagań klienta w zakresie oznakowania, jakości i bezpieczeństwa wyrobu wraz z nadzorowaniem charakterystyk specjalnych poprzez dostosowanie swoich procesów do wymagań zamówienia. Przedstawienie wymaganych dokumentów z badań jakości, wyników kontroli oraz atestów i certyfikatów do każdej partii produkcyjnej.
12. Zachowanie poufności w kontaktach biznesowych.
13. Informowanie w sposób rzetelny i dokładny o możliwych zagrożeniach wynikających z dostarczenia i użycia w procesie produkcji materiałów, oraz przedstawiać pełną dokumentację właściwą – świadectwa, atesty, specyfikację.
14. Zapewnienie ciągłości dostaw na najwyższym poziomie z uwzględnieniem wymagań klienta, w tym kwestii pakowania, oznakowania, terminowości, ilości oraz wsparcia technicznego (o ile jest wymagane)
15. Zapewnienie dostępu do informacji oraz bieżącej komunikacji z klientem.